Dönüşen Hayatlar

Dönüşen Hayatlar


İnsanoğlu bu hayatta mutlu ve başarılı olmak ister. Ama buna nasıl ulaşacağını bilemez. Doğru ve yanlışlar yaparak deneme yanılma yolu ile hedeflerine ulaşmak için çabalar. Bazen bazı yöntemler işe yararken bazı durumlarda işleri daha zor durumlara getirebilir.



Kişiler mevcut durumu ya da kendilerini değiştirmesi gerektiğini düşünür. Ve buna uygun değişiklikler yapmaya çalışır. Oysa insanın değişimi kolaydır. 3 yıl öncesi şu andaki hali ile mutlaka değişiklik gösterir. Huyu, ikili ilişkileri, iş hayatı, bazen yeme alışkanlıkları bile yıllar geçtikçe değişir. Önemli olan kişinin dönüşebilmesidir bu da hedefler ile olur. Hedeflerine ulaşması için dönüşüme ihtiyaç vardır. İşte esas zor olan budur, dönüşebilmek.

Dönüşüm sürecinde, kişinin kendisiyle yüzleşmesi, kendi güçlü ve zayıf yönlerini deşifre etmesi önemlidir. Bu şekilde, zayıf yönlerini üzerine giderek geliştirebilir. Ancak bu süreç, zaman zaman zorlayıcı olabilir. Kişinin kendisine karşı daha sabırlı ve merhametli olması gerekir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisinin esas amacı kişilerin dönüşümüne uygun stratejiler ile hayatlarını kolaylaştırmaktır. Yıllardır çözemediği problemleri çözmesine yardım etmek ve önünde engel olan taşları kaldırarak yol almasını sağlamaktır. Seminerler mutlu bireyler, mutlu toplum hedefi ile yola çıkıp kişileri dününden daha başarılı kılmak üzere dizayn edilmiştir. Üreten, düşünen ve farklılıklara uyum gösterebilen bireyler yetiştirmektir. Böylece geleceklerine güzel ve ümitli bakan nesiller bırakabilmektir. Bloğumuz seminere katılan kişilerin nasıl dönüşümler yaşadıklarını ve deneyimlerini samimiyetle anlatabilecekleri bir platformdur. Seminer almış olan herkes deneyimlerini rahatlıkla paylaşabilir, seminerler hakkında konuşabilirler.

Peki SİZ nasıl deneyimler yaşadınız?


Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

“Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve “Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu 


Yorumlar

  1. **hocamızın kim kimdir.?
    *****İlişkide ustalık...
    Eğitime ilk başladığım andan itibaren yeni bir hayatı keşfediyorum hissi oluşmuştu ve sonucunu merak ediyordum.
    "Hayat karar ve sonuç ilişkisi ." Aldığım bir kararla kim kimdir.? Eğitimine başladım . Daha ilk derste yaptığım yanlışları,olayları içselleştirmis ve hayatıma yerleştirdiğini anladım. Bu neye benziyor biliyor musunuz.? Bahçede bir sürü çiçek var ve hepsine aynı zamanda, aynı oranda su vermeye benziyor. Oysa her çiçeğin aldığı su ve zamanı farklı. Tanımak gerekiyor. Hayat bir matematik dersi gibi.. bir soru var ve siz o sorunun denklemini bilmiyorsanız ; önünüzde çözümsüz binlerce soru olur. Ben aldığım iki eğitimde soruyu önce tanıdım sonra denklemini kurdum. ( Elbette Zaman zaman yine gelgitler yaşayacağız, tanımadan yargiladigimiz anlar olacaktır) önemli olan şey farkına varıp doğru iletişime geçmek.. "Gerçek ".... Ne kadar derini olan bir kelime .. Hangimiz gerçekle yüzleşmeye cesaretimiz olur ki.? Korku hayatı uzaktan seyretmeye yönelten bir kelime. Uzaktan bir fotoğraf karesi de yüksek bir dağın zirvesinde doğayı uzaktan seyretmek gibi. Soyut kısa bir mutluluk.oysa asolan o dağın zirvesine çıkmaya cesaret Edip,korkmadan zirveye tırmanıp gerçek manzarayla kucaklaşmak tır. Bir vedeldir gördüğün o muhteşem manzara ve doğa. Oysa insanın hayatında gerçek bir ogretici vardır.. kim diyeceksiniz.? "DOĞA
    " Tüm çıplaklığıyla, gizemiyle, gerçekliğiyle, karanlığıyla bize gösteren, öğreten muhteşem bir eğitici. Burada önemli olan doğru algılayıp,aktarmak ve uygulamak. Hayatın denklemini doğru uygulamak. Ben hayatımın denklemlerini yanlış taraflarını gördüm. Olayları içselleştirip hayatıma yerleştirdiğimi gördüm, hep vermenin mutluluk olduğunu sanmıştım oysa hayat ihtiyacı olanı vermekmis. Ben almayı hiç istemeyi bilmemisim. Gülümsemek,beklentiye girmemek,emek, herşeyin bir bedel olduğunu,cesareti, gerçekliği vs bunlar hayatta doğru denklemle uygulanabilirse başarı ve mutluluk olur.
    Teşekkür ederim cesaretlendirdiginiz için, hayatın bir matematik olduğunu gösterdiğiniz için. .hayatın muhteşem bir doğa harikası olduğunu hatırlattığı iz için...
    Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum 🙏.
    Elif Özen..

    YanıtlaSil
  2. Deneyimsel tasarım öğretisi...
    Tanıtım seminerine ilk katıldığım günü unutamıyorum. Duyduklarımla ümidim artmış ve gerçek hedeflerle daha mutlu daha başarılı olunabileceğini öğrenmiştim. Zaman içerisinde de devam ettikçe kendim şahit oldum.
    Ölçü veriliyor olması, sebep sonuç ilişkisiyle hiçbir şeyin tesadüf olmadığı bilmek çok rahatlatıcı. Hayatı deşifre edip dönüşüm için kolaylaştırılmış bilgiler çok kıymetli.
    İyi ki...
    Çok şükür...
    Kaleminize sağlık.
    Hatırlatma ve farkındalık için teşekkürler 🙂

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler emeğinize
    insanlara doğruyu yanlışı sahtenin tuzaklarını gerçeğin yolunu gösterdiğiniz için

    YanıtlaSil
  4. Hayata anlam kattınız teşekkürler seminerleri dizayn edenler

    YanıtlaSil
  5. Günlük hayatta hepimizin dilinde başarılı olmak var. “Başarılı bir erkeğin/kadının arkasında mutlaka…” vardır gibi beylik laflar edip birbirimizle paylaşıyoruz. Oysa “başarı” ne, “mutluluk” ne bilmiyoruz. Sadece bunları doğru tanımlamak bile hayatımızdaki dönüşümün başlangıcı olabiliyor. İyi ki…

    YanıtlaSil
  6. Ben asosyal olmadığımı :)öğrenmiştim ilk aldığım eğitimde. bazı insanların benim bazı davranışlarımdan rahatsız olduğunu benim de aynı şekilde gıcık olduğumu fark ediyordum ama farklılığımızın sebebini ve bunların gelişime açık taraflarını bilmiyordum ..daha bir çok faydalı bilgiler için teşekkürler güzel topluluk.

    YanıtlaSil
  7. İlgiyle takip ediyoruz.
    Ramazan Karakoç

    YanıtlaSil
  8. İnsanın gerçekle tanışması..ve oyalanıp durduğu hayatta gerçek amacını bulmasını saglayan bir eğitim..🌸

    YanıtlaSil
  9. Eğitimlere katıldıktan sonra hayatımda bir türlü çözemediğim problemlerin cevabını buldum. Bu çok büyük bir konfor, teşekkürler Deneyimsel Öğreti 🌸

    YanıtlaSil

Yorum Gönder