Öğretmenime Selam

  

Öğretmenime Selam

 
‘’Zekiye haydi seni bekliyoruz! Okula geç kalacağız.’’ Mahalle Zekiye’nin ismiyle yankılanıyordu. 
‘’Kız Zekiye! Arkadaşların aşağıda hadi yavrum. Bu kız niye böyle?’’ derdi annesi Hatice teyze. Birkaç arkadaşımızla, çıkmaz sokaktaki aynı okula gidiyorduk. Okula kızlarla mahallede toplanıp, yürüyerek giderdik. Erken hazırlanan çocuklar, diğerlerini beklerken mutlaka isimleriyle seslenirdi. Fakat birisi vardı ki hep geç kalırdı. Zekiye’yi bizde onu en sona bırakırdık. ‘’Hazırım’’ dediğinde dahi daha yataktan çıkmadığını iyi biliyorduk. O üzülmesin diye de sabırla beklerdik.

Er Başlamak

Zekiye’nin yüzünden geç kaldığımız günlerden sadece bir tanesiydi… Okulun giriş kapısında elinde sopayla bekleyen okul müdürünü görünce:
‘’Eyvah! Şimdi ne yapacağız?’’ dedik hepimiz.
‘’Arkadaşımızın yüzünden.’’ diyemeyeceğimiz için: ‘’Şey öğretmenim şey…’’ diye çekinerek, gözlerimizi kaçırarak başımıza gelecekleri bekledik.
‘’Elinizi uzatın bakayım. Artık yeter bu geç kalışlarınız!’’ Müdür sıra dayağına hazırlanıyordu.  Birden çok sevdiğimiz Semiha öğretmenimiz kapıda belirdi ve gözleri fal taşı gibi açıldı.
‘’Yapmayın hocam. Aman efendim onlar çocuktur. Ben konuşurum, geç kalmalarının sebebini öğrenirim.’’ deyip bir anne şefkati ile içimizi rahatlatmıştı. Bizimle çok güzel iletişim kuruyordu Semiha Öğretmen... Okul müdürü, Semiha öğretmenimize saygı gösterirdi. ‘’Peki, hocam size bırakıyorum o zaman.’’ deyip oradan uzaklaştı. Sonra Semiha öğretmenimiz dönüp bize baktı ve kimseyi rencide etmeden şunları söyledi:

‘’Sevgili çocuklar! Hayatta her davranış bir sonuca ulaşır ve er başlayan yol alır ve başarı elde eder. Bir daha derse geç kalmayın olur mu?” dedi ve dağıldık.
Hayatımızda yapmamız gerekenler ve yapmamamız gerekenleri bize anlatırdı sık sık Semiha Hoca. Bizi bu kadar düşünüp, hayatımızı dert edindiği için hepimiz ona minnet duyuyorduk.

 Sebep Sonuç

Canım öğretmenim… Mezun olunca onu hep anar olduk. Yıllar sonra bir gün, onunla hastanede karşılaştık. Hemen yanına koştum, sarıldım, ellerinden öptüm. O şefkati, merhameti yıllar geçse de yüzünden okunuyordu. Çok yaş almış fakat gülen gözleri hiç değişmemişti. Bizleri sordu tabi…
Kimimiz okudu, kimimiz evlendi, kimimiz çoluk çocuğa karıştı. Bazılarımız yurt dışına yerleşti. Bazılarımız mesleğini sevmedi bıraktı, başka mesleklere yöneldi. Öğretmenimizin bize söylediği sebep- sonuç ilişkisin gerçekten anlayabildik mi bilmiyorum. Şimdi görebiliyorum ki hocamız bizi anlık, geçici fayda veren bilgilerle değil, hayatımızın toplamında fayda sağlamak ve bizi sadece o derse değil, hayatın geneline yetiştirmek için emek harcamış.
Canım öğretmenime olan saygım, minnetim zamanla hiç eksilmedi, bizim için sarf ettiği emeklerin kıymetini anladıkça daha da arttı.
 
Semiha öğretmenin söylediklerini düşündüm sonra…
• Gerçekten seçimlerimizi ne kadar doğru yapabiliyoruz?
• Hangi sebeplerin hangi sonuçları doğuracağını deşifre edip değerlendirebiliyor muyuz?
• Yaptığımız seçimlerden sonra elbette sonuçlarını yaşıyoruz. Yaşadıklarımızla ilgili ne kadar sonuç değerlendirmesi yapabiliyoruz? Tekrar başa dönme imkanımız olsa neleri farklı yapardık?
• Hayatımızda doğru seçimler yaptığımızı düşündüğümüz konularda ilk başta zorlandık mı?
 
Sevgili hocamızın aslında bize vermek istediği hayat dersini şimdi daha iyi anlıyorum; ‘’ İnsanın anda değil, hayatının toplamında kazançlı çıkması gerçek başarıdır.’’

Deneyimsel Tasarım Öğretisi der ki; “Er başlayan kişide telaş olmaz.” Sadece okul hayatımızda değil, iş hayatımız, aile hayatımız, aldığımız kararlarda er davranmak önemli değil midir? Bizlerin temel amacı mutlu olmak, başarılı olmak değil midir? 

Hayatlarımızın toplamında mutlu ve başarılı olmamızı sağlayan Semiha Öğretmen gibi nice kıymetli yetiştirenlerimize selam olsun.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu 


Yorumlar

  1. insan yetiştirmenin önemi çok gğzel anlatıyor, bende bir anda ilkokul öğretmenim Cemile Öğretmeni hatırladım. Bütün yetiştirmeye çalışan öğretmenlere selam olsun

    YanıtlaSil
  2. Kaleminize sağlık 🌹

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık. Çok duygulandım ve benim de öğretmenim aklıma geldi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Okul dediğimiz alan sadece eğitim, öğretim , işlem öğretme, ders çalışma ödev yaptırma yerleri ile sınırlı kalmayıp öğretmenlerin ve okul idaresinin öğrenciyi geleceğe hazırlayıp model olması gerekir. Bazen bir öğretmenin söylediği şefkat dolu bir cümle ile öğrencinin kalbine öyle dokunur ki öğrenci kendini yeni keşfeder. Bu yüzden bazı şeylerin erken farkına varmamız gerekir.. Nice Semiha öğretmen gibi öğretmenlerimiz var olsunlar. Gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar doğru seçim yaptık bilemiyorum fakat hayat yolunda fayda ve emek veren tüm öğretmenlerimize sevgilerle teşekkür ediyoruz 🌹

    YanıtlaSil
  6. Hayatın toplamında kazançlı çıkmak için doğru sebepler oluşturup doğru seçenekleri seçmenin önemi hayatın her yerinde karşımıza çıkıyor 🌸

    YanıtlaSil
  7. Böylesine eli öpülesi hocalarımız İyi ki varlar

    YanıtlaSil
  8. Güzel yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Sonra da zaman yetmiyor diyoruz aslında er başlamayı az da olsa az az ama sürekli yapmayı unutuyoruz…

    YanıtlaSil
  10. İnsan yetiştirmek ne zor ve ne kıymetli bir mesele...
    Hayatın toplamında fayda kazandıran Öğretmenlerimize selam... 🤍

    YanıtlaSil
  11. Bir öğretmen olarak çok duygulandım. Ne güzel ne anlamlı bir yazı. Yıllar içinde değişen değerler, öğretmenliğinde önemini azalttı. Semiha öğretmenler gibi öğretmenler var oldukça, toplumda eksik kalan kısımlar tamamlanır. Bu durum bize ileriye götürür. Bizide yetiştiren Semiha öğretmenler vardı. Hepsine teşekkür ediyorum. Bu güzel çok anlamlı yazı için teşekkürler. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder