Kahveyle İçsel Sohbetim-3

 Kahveyle İçsel Sohbetim-3

‘’Dilediğim her şeye sahip olmama rağmen neden kendimi iyi hissetmiyorum? Tarif etmek gerekirse duygularımı, zaman zaman karanlık bir odada kaybolmuş gibi hissediyorum. Kafamda dolaşan düşünceler; sanki bir labirentin içinde kaybolmuş gibiyim. Kendi varlığımın yeterli olup olmadığını sorguluyorum sürekli... Sanki herkesin kararları var ve uyguluyor ama ben nerede durduğumu, ne istediğimi bile bilmiyorum."

"Beceriksizlik duygusu içimde kocaman bir boşluk oluşturuyor. Her adım attığımda, bir eksiklik hissiyle yüzleşiyorum. Başarısızlıklarım sanki beni içsel bir karanlıkta bırakıyor. Kendi gölgemden kaçmaya çalışsam da, o her zaman peşimden geliyor.

Belki de hayatta bir rol oynuyorum, sahte bir gülümseme takınıyorum. İnsanlar dışarıdan beni yetenekli ve güçlü görebilir, ancak içimdeki bu çatışma beni kemiriyor. Her gece yatağa uzandığımda, kendi yetersizliğimin ağırlığını hissediyorum. Belki de bir gün her şey düzelecek, ama şu an içsel fırtınaların ortasında kaybolmuş gibi hissediyorum."

Tam bu duygularla boğuşurken başladığım eğitimden sonra;

  •  Kendime öfke duymak yerine, hatalarımı anlamaya çalışıyorum.
  • Kararlarımı uygulamak konusundaki zorlukları, adım adım çözmek için çaba harcıyorum.
  • Ve kendime merhametli olmaya çalışıyorum.

Kararlar almak önemli, ancak zorlukla karşılaşınca vazgeçmek kendimi yetersiz hissettiriyor.

Bu yetersizlik duyguları içinde kaybolmak, başarıya ulaşma yolunda engel oluyor.

‘’Her başarısızlık bir öğrenme fırsatıdır’’ dedi geçen hafta derste hocam ‘’Doğru sonuç değerlendirmesi yapabilirsen…’’

Kendi hatalarımla yüzleşmek ve onları kabul etmek, bazen acı verici olabiliyor. Ancak bu süreç yanlışlarımızı anlamak ve büyümemize, daha iyi bir versiyon haline gelmemize yardımcı olan bir adım oluyor. Acı verici olabilir, ancak bu acı beni daha sağlam temeller üzerine inşa edilmiş bir büyüme ve öğrenme sürecine taşıyor olacak.

Anladığıma göre; karar, seçenekler arasından seçim yapmaktır. Seçimi yaptıktan sonra yöntemde seçenekleriniz olabilir. Ancak karar verdikten sonra hala hedefinizle ilgili seçenekleriniz varsa bu sizi beceriksiz yapar. Bir karar verdin, yöntemde değişiklik yapabilirsin fakat hedefte değişiklik yapamazsın.

Ya isteme ya da istediğini yap…

Bu insanın ruh ve beden olarak ferahlamasına sebep olur, beceriksizlikten kurtulmasını sağlar. İnsanlar beceriksiz değil; kendilerini beceriksizliğe iten bir sistem geliştirirler. Karar verdikten sonra, bütün seçenekleri kaldırıp kendimi seçeneksiz bırakmalıyım. Kendime hiç laf anlatamamışım.

 ‘’Aaaa düşünme öyle!!’’“Çaba harca’’ demem, etkisiz ve bir işe yaramıyormuş 

’Beceriksiz yapacak sistemi kaldırmak, karardan sonra   kendimi seçeneksiz bırakarak mümkünmüş.”

Bunu yapabilmek zor görülüyor. İnsanın zorlukla karşılaştığında, seçeneği varken, kendini seçeneksiz bırakması...

Şimdi kendime neleri seçenek koyuyorum bunları bulmalıyım, sahte olan nelere güveniyorum?

  • İyi baba, ünlü eş,
  • Maddi imkân,
  • Verilen güzelliğim,
  • Kariyerim ile elde edilen imkanlarım olabilir mi?

Her karar bir vazgeçiş değil midir? Nelerden vazgeçtim bugüne kadar? Hiçbir değişim kolay olmaz ki hayatta…

Karar sonrası mutlaka önümüze engel gelir . Engelle karşılaşınca konfor alanımıza kayıyor muyuz ?

Yoksa karar sonrası önümüze çıkan engelde  seçeneğimiz  varken, kendimizi seçeneksiz bırakabiliyor muyuz? 


Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu   


Yorumlar

  1. Bunları bir ben yaşıyorum sanırdım meğer bir çoğumuzun çıkmazlarındanmış:) Kaleminize sağlık çok iyi geldi bu yazı.

    YanıtlaSil
  2. Anlamak
    Çaba göstermek
    merhametli olmak
    düşündürücü yazınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık 🪻

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize sağlık. Karardan sonra seçenekleri hayatından çıkarmak köprüleri yakmak gibi.. Geri dönme ihtimali kalmayınca hedefe ulaşmak daha kolay.

    YanıtlaSil
  5. Kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  6. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Zihninize sağlık olsunnn :))

    YanıtlaSil
  10. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. seçeneğin varken, kendini seçeneksiz bırakmak...

    YanıtlaSil
  12. seçeneksiz bıraktığınızda kendin özgürleşme gidiyorsun bu farkındalığı yarattıgınız için teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  13. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık…

    YanıtlaSil
  15. ''Karardan sonra kendini seçeneksiz bırakmak...''👍🏻

    Kaleminize saglik 🪻

    YanıtlaSil
  16. "Her karar bir vazgecistir" ne anlamlı ...vagecislerimizin bize hayır getirmesi dileğiyle. ..

    YanıtlaSil
  17. Seçenekler arasında en güzel seçimi yapıp, doğru kararlar verebilme dileğiyle. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder