Kahveyle İçsel Sohbetim - 4

Kahveyle İçsel Sohbetim - 4

Gözlerimi yumdum ve kahvenin sıcaklığıyla içsel bir sohbete daldım… Kendime geçmişin ve geleceğin arasında, şu anın değerini hatırlattım. Bugün, yarının tohumunu ekiyorum ve dünün öğretileriyle büyüyorum... İçsel kahve saatini keyifli kıl, çünkü seninle olan en derin sohbet,  kendi kalbinle kurduğun diyalogdur.

 Bugün kendimle diyaloğumda kendime söyleyeceklerim;

En çok vakit geçirdiğiniz 5 kişinin ortalamasından ibaretsiniz” kavramına dair çevremin  beni nasıl etkilediği… İnsanlar, genellikle çevrelerindeki insanlarla benzer niteliklere doğru çekilir. Dolayısıyla, paylaştıkları anılar, davranışları ve hedefleri bireyin kendi hayat tarzını belirlemekte etkilidir. Hayat yol ayrımlarından, seçimlerden ibaret ve sanki bize iyiye, doğruya, güzele, faydalıya giden yolların ıssız kaldığı bir dönem düşmüş. Kolayın, emeksizin, bedelsizin tercih edildiği, bunun karşılığında değerlerin, yetiştirmenin, önemini yitirmiş bir dünya içinde, karşılık beklemeden bir şeyler yapmanın enayilik sayıldığı bir dönem düşmüş bize…

Kâinatın içinde, ALLAH'ın yalnızca insana bahşettiği seçim hakkı, varoluşunun anlamını kendi çabalarıyla keşfetme, toplumsal baskılara karşı direnme ve içsel çatışmalarla yüzleşme özgürlüğünü taşır. Bu benzersiz seçim hakkı, insanın kendi yolu üzerindeki eşsiz mücadelesini ve dayatılan toplumsal normlara karşı durma azmini yansıtır."

Hayatımızdaki 5 kişinin etkisi, duygusal, zihinsel ve sosyal rotamızı belirleyen bir pusula gibiyse,  böyle bir dönemde daha seçici olmalıyım.


Yaradılışta insanı diğer canlılardan farklı kılan önemli bir özellik olan seçim hakkımı nasıl kullanıyorum?

İnsanın seçim hakkının, yaşam tarzını, değerlerini ve hedeflerini belirleme gücüyle nasıl öne çıktığını görüyorum. İnsanın bu seçimlerinin, ona özgü bir yaşam deneyimi ve potansiyel oluşturma yeteneği sağladığının farkındayım. Potansiyelimi arttırmam için yakınımdaki beş kişiden çıkaracaklarım olduğunu görüyorum ben…

Şu an yanındaki 5 kişinin başarı ve mutluluk yolculuğuna etkisi üzerine düşünerek, birlikte ilerlediklerinle kendini gelecekte nerede gördüğünü düşünebilirsin.

  • Bu ekip, senin amaç ve hedeflerine ulaşmanda ne tür bir rol oynuyor?
  • Yol arkadaşlarımızda aranan özellikleri düşündüğünde, nelerin önemli olduğunu belirleyebiliyor musun?
  • Sizce hayatımızı etkileyen bu 5 kişide hangi özellikler önemli, yorumlarda paylaşalım mı ?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu



Yorumlar

  1. Yaradılışta insanı diğer canlılardan farklı kılan önemli bir özellik olan seçim hakkımı nasıl kullanıyorum? çok kilit, zihin açıcı bir soru. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. En derin sohbet insanın kalbiyle kurduğu diyalogtur ne güzel anlatmışsınız kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Çok kıymetli bir yazı .. önemli bir eksiğimi farkettim .. kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  5. OZLEM KARAOĞLAN26 Aralık 2023 17:51

    Hayat amacıma giden yolda beni faydalı sohbetleriyle destekleyen dostlarımda var, sabit fikirli yakınlarımda…Hayatın keyfli tarafınıda konuşabildiğim hoş sohbet ettiğim eğlenceli arkadaşlarımda var, başka insanların derdiyle dertlenebilen, hassas duyarlı yardımsever dostlarımda…Yani dengeli mi desem, ortaya karışık mı? Bilemedim😊ama çok güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  6. Hayatımı etkileyen 5 kişide olması gereken özellikler benim zihnimde amaçlarıma ve hedeflerime uygun davranışlar sergileyen insanlar. Ama yakın çevreme baktığımda hayalini kurduğum insani özellikleri taşıyan kişilerin azlığını fark ettim. Dilde aynı amacı taşıyoruz ama davranışta aynı değiliz. Tekrar gözden geçirmek gerektiğini hatırlattığınız için teşekkür ederim 😊

    YanıtlaSil
  7. Hocam hayat yolculuğumuzu ne hoş özetlemişsiniz.Bir kitap okumuş hissi verdi bana.
    Bence etrafımızdaki 5 kişi empati yapabilen ,aktif dinleyen,ihtiyacımız olduğunda yanımızda olabilecek , iletişimi kuvvetli olan kişiler olması
    önemli.

    YanıtlaSil
  8. Bence etrafımızdaki 5 kişide iletişiminin kuvvetli olması,aktif dinlemesi, empati yapabilmesi , ihtiyaç anında yanımızda olmak için gayret etmesi ,iyi niyetli ve dürüst
    olması önemli özelliklerdendir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder