Söz Veriyorum...

 

Söz Veriyorum…

 

‘’Filistinli arkadaşım özür dilerim, çocukluğun senden alındığı için üzgünüm…

Yöneticiler sana sırt çevirdiği için üzgünüm…

Dünya seni hayal kırıklığına uğrattığı için üzgünüm…

Üzgünüm…

Acın acımdır…

İkimizde çocuğuz; ben saat alarmına uyanırken, sen bomba sesine uyanıyorsun…

Ben annemin; “Mahdi, okula geç kalacaksın!” sesine, sen ise annenin; “Acele et buradan gitmeliyiz!” sesine uyanıyorsun…

Ben dişlerimi fırçalıyorum, sen ise yaralarını…

Ben yüzümü yıkıyorum, sen kanı…

Ben okula gidiyorum, sen savaşa…

Ben haberleri izliyorum, haber sizsiniz…

Ben “Özgür Filistin!” diye haykırıyorum, sen yardım için…

Biz aynı yaşta çocuklarız ama ben ayrıcalıklıyım, sen mazlum…

Yapabileceğim tek şey söz vermek…

Söz veriyorum, söz veriyorum, sana söz veriyorum;

Her zaman dualarımda olacaksın.

Söz veriyorum, sizin için ayağa kalkacağım.

Söz veriyorum, sizin için sesimi yükselteceğim.

Söz veriyorum, sizden vazgeçmeyeceğim.

Söz veriyorum, özgür olacaksınız.

Ve o zamana kadar vazgeçmeyeceğim, güçlü olacağım.

Sevgili Filistinli arkadaşım, sana selam…’’

Bir çocuğun Filistinli arkadaşlarına mektubunu okuduk.

Tanımadığı başka bir çocuğun yaşadığı zorlu anlar, derin bir insanlık hikayesine dönüşüyor onun yüreğinde… Onların acısını hissederek, sadece bir izleyici olarak değil, onlarla birlikte duygusal bir bağ kurarak, dualarıyla onların yanında, onların mücadelesini destekleyerek, umudu yüreğinde taşıyor …

Acıların karşısında direnişin ve umudun güçlü bir simgesini bize gösteriyor. RAB’lerine dönüp ona dua edip yalvarıyorlar…Hepimiz birbirimizden ayrı olmamıza rağmen kalplerimiz çocuklar gibi bir mi?

‘’ALLAH’ım, Bize sana karşı mahcup olamayacak, razı olacağın davranışları sergilemeyi kolaylaştır. Yüce olan sensin, aciz olan biziz… Bize merhamet et. Biz neyin hayırlı olduğunu bilemeyiz, sen dualarımız arasından hayırlı olan neyse onu kabul eyle…’’

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu


Yorumlar

  1. Zeynep Topçuoğlu27 Aralık 2023 18:00

    Bizde bu çocuklara söz verelim. Onlara silah sıkan, tepelerine bombaları yağdıranlara yardım eden, butün markaların ürünlerinden almamaya, onları boykot etmeye söz verelim.
    Yanlarında olamadığımız için duyduğumuz vicdan azabından söz edelim.
    Butün dünyada sizden konuşulmasına destek olacağımıza söz verelim.
    Ve elimizden gelen maddi manevi ne varsa ardımıza koymamaya söz verelim.

    YanıtlaSil
  2. Sana söz çocuk...

    YanıtlaSil
  3. Biz neden bu kadar rahatız ki sen böyle iken
    Sen yiyecek bulamazken biz neden yemek begenmiyoruz
    Sen tir tir titrerken biz neden dolabımızın karşısında beğenemiyoruz
    Sen baabana son kez sarılamamısken ben neden babamla mışıl mışıl uyuyabiliyorum
    Senin şehrin kan kokarken benim evim aş çorba kek kurabiye kokuyor
    Sen arkadaşlarını kaybetmişken ben arkadaşlarımı kıskanıyor aralarına giriyorum
    Neden?
    Neden ben bunu halediyprum
    Sen sehit olabilirsin
    Neden ben zalimlere susuyorum arkadaşım
    Canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. Allahım sen insanların doğruyu anlamalarını sağla kaleminize sağlık hergeçen gün acımız büyüyor

    YanıtlaSil
  5. Sana söz çocuk vazgeçmeyeceğiz...

    YanıtlaSil
  6. Özlem Karaoğlan28 Aralık 2023 06:59

    Sabır çocuk az kaldı...Rabbimin zalime gazabı yakındır. Bizlere de doğru davranış sergileyebilmeyi, doğru tarafta olabilmeyi nasip etsin inşALLAH.

    YanıtlaSil
  7. Aminnn 🤲🏻

    YanıtlaSil
  8. ALLAH mazluma destek olmayı her zaman nasip etsin

    YanıtlaSil
  9. Masumluk , cesaret , kabulleniş , ümit sen bunları bize gösterdin , bize düşen sorumluluğu bize gösterdin 🙏

    YanıtlaSil
  10. Hakkını helal et Filistinli arkadaşım..

    YanıtlaSil
  11. Amiin 🤲 Mazlumun sesi olmak dileğiylee...

    YanıtlaSil
  12. Sen sınavı geçerken bizi şahit tutunduğumuz gerçek cevabı vermemiz gerektiği gerçeklikle anlatan bir şiir emeğinize sağlık. Yüreğine saglik:)

    YanıtlaSil
  13. Filistin kendi öyküsünün kendi sorusunu sinavi yanıtlıyor gibi gözükmeye şahit olan bize de kendi sahitligimizle ilgili doğru yanıtlamak için ne yapmam gerektiği iç yolculuğa bizi sürüklüyor çok teşekkürler emeğinize saglik

    YanıtlaSil
  14. Aminnnn🤲

    YanıtlaSil
  15. Bu 75 yıllık bir hikaye, yaşananlar da bir ömürlük acılar… Ümit ediyorum iyi ve cesurların eliyle sona geldik. Tüm eziyetler bitecek inşallah

    YanıtlaSil
  16. RABbimiz biz unut hataya düşersek bizi bağışla ve bize kardeşlerimizi ordaki soy kırımı unutturma…

    YanıtlaSil

Yorum Gönder