Tüketiciyi Kimden Korumalı?
Tüketiciyi Koruma Haftası, her yıl 15-21 Mart tarihleri
arasında kutlanan bir etkinliktir. Bu hafta, tüketicilerin haklarına dikkat
çekmek, tüketicilerin bilinçlenmesini sağlamak ve tüketici haklarının önemini vurgulamak
amacıyla düzenlenir.
Bu hafta, tüketicilerin haklarını bilmeleri ve bu hakları
kullanmaları için fırsat oluşturur. Ayrıca tüketicilerin karşılaştıkları
sorunları çözmelerine yardımcı olacak bilgi ve destek sağlanır. Tüketicilerin
güvenli alışveriş yapmaları, sağlıklı ürünler tüketmeleri ve haksız
uygulamalardan korunmaları için önemli bir fırsattır.
Peki bizler tüketirken neye göre tüketiyoruz?
Bir yandan bitmek bilmeyen isteklerimiz, bir yandan
ihtiyaçlarımız..
Alışveriş çılgınlığı, genellikle indirimler, kampanyalar veya özel günler
gibi nedenlerle insanların yoğun bir şekilde alışveriş yapmaya yönlendirildiği
zamanlarda ortaya çıkan durumdur. Bu durum, insanların kontrolsüzce ve
genellikle ihtiyaçlarından fazla ürün satın almaya meyilli oldukları zamanlarda
ortaya çıkar.
Özellikle indirim dönemlerinde, insanlar genellikle
normalde satın almaktan kaçındıkları ürünleri bile alabilirler çünkü "fırsat"
olduğunu düşünürler. Bu durumda alışveriş çılgınlığı, mantıklı alışveriş
alışkanlıklarını geçici bir süreliğine devre dışı bırakabilir.
Bu durumda bazı insanlar satın aldıkları ürünleri
gerçekten kullanmadan veya ihtiyaç duymadan alabilirler. Bazıları ise indirim
ve kampanyaların cazibesine kapılarak normalde harcamayacakları paraları
harcayabilirler.
Alışveriş çılgınlığı genellikle sonradan pişmanlık ve mali sıkıntılar gibi
olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, alışveriş yaparken dikkatli olmak,
gerçekten ihtiyaç duyulan ürünleri satın almak ve bütçeye sadık kalmak
önemlidir.
·
Bazen mutlu olmak, bazen beğenilmek için
aldıklarımız...
·
Anda keyif almak mı? Sürekli mutlu olabilmek mi?
·
Tüketirken insanın önce kendisini kendisinden koruması
gerekmez mi?
Başklarına kendini beğendirme isteğinden
vazgeçebildiğinde insan gerçek ihtiyacını görmeye başlıyor. Borç harçla çocuğa yapılan düğün. İkinci bir
ev sahibi olmak için ek işte çalışmak..
İhtiyacı olmayanı ihtiyaç haline getirdiğinde ihtiyacı
olanlardan uzaklaşır.. Maneviyat,
sevgi, huzuru ıskalar..
Haberlerde duyarız.. Alışverişten kendini alamayan
annenin çocuğunu arabada unuttuğunu...
Tüketim yapmak degil mesele.. Tüketimi yanlış yerde yapmak. İhtiyaç fazlası harcama israfa neden
olur..
Peki biz hangi kıyafetlerde, yiyeceklerde, yerlerde,
hatta ilişkilerde fazla harcama yapıyoruz..
Fazladan sahip olduğumuz her şey bizim maneviyatımızdan
götürüyor, bunu biliyor muyuz?
Üreten insan fayda verir, ihtiyaç karşılar, mutlu eder, mutlu olur.. Tüketim hırsı insanı çevresine hatta kendine bile yabancılaştırır...
Çekici olan insanlar üreten insanlar...
Sahip olduklarının hayrını görmesi ihtiyaç fazlasına
sahip olmamaktan geçtiğini öğrendiğinde ondan zengini yok..
Bu hafta yanlış inanışların değiştirerek ve doğru tüketim alışkanlıklarına yönelerek kendimizi mutsuz etmekten nasıl koruyabiliriz?
Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?
&
İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.
Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…
Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;
“Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve “Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler, kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar. Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.
"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..."
"Çekici olan insan üreten insandır."
YanıtlaSilKaleminize saglık
Tüketimi çok güzel anlatmışsınız ,elinize emeğinize sağlık.
SilAslında mutluluğun gerçek tanımını bilmek ne kadar da önemliymiş. Mutlu olmak için tüketmek bizim kendimize oluşturduğumuz illüzyondan başka bir şey değilmiş...
YanıtlaSilÖnce kendimizi tüketimden korumalıyız…
YanıtlaSilKaleminize sağlık ...tüketmek maneviyatimizdan götürüyor..n de doğru nede güzel ifade edilmiş.
YanıtlaSilİhtiyacı olmayanı ihtiyaç haline getirdiğinde ihtiyacı olanlardan uzaklaşır..
YanıtlaSilBu bakış açısıyla hiç düşünmemiştim .. çok teşekkürler
Tüketime bakış açını değiştirdi bu yazı farklı bir yerden görmemi sağladığınız için tesekkürler
YanıtlaSilNe güzel bir konuya değinmişsiniz, emeğinize sağlık, hepimizin bilmesi gereken dikkat etmesi gereken detayları paylaştığınız için teşekkürler 👏
YanıtlaSilBazen mutlu olmak, bazen beğenilmek için aldıklarımız... Anda keyif almak mı? Sürekli mutlu olabilmek mi?
YanıtlaSilGünümüzde anĺık keyifleri mutluluk zannettik.
Tesekkurler
Tüketirken tükeniyoruz galiba
YanıtlaSilTükettikçe bağımlılığı arttı özgürleştiğini zanneden insanın... Kaleminize sağlık
YanıtlaSilÜlke olarak biran önce üretimimizi arttırmalıyız... teşekkürler bilgiler için...
YanıtlaSilinsanlar arasında, can sıkıntısında ne yapılabilir listesinde alışveriş etmek, üst sıralarda yer alıyor. anahtar kelime bu, keyifsizliği yönetememek. bunu becerebilenler de yazdığınız gibi üretimden haz alabilenler...
YanıtlaSilÇok güzel bir yazı ellerinize sağlık çok beğendim.
YanıtlaSilSALE dünyanın en büyük yalanı...
YanıtlaSil