Tüketiciyi Kimden Korumalı?

Tüketiciyi Kimden Korumalı?

Tüketiciyi Koruma Haftası, her yıl 15-21 Mart tarihleri arasında kutlanan bir etkinliktir. Bu hafta, tüketicilerin haklarına dikkat çekmek, tüketicilerin bilinçlenmesini sağlamak ve tüketici haklarının önemini vurgulamak amacıyla düzenlenir.

Bu hafta, tüketicilerin haklarını bilmeleri ve bu hakları kullanmaları için fırsat oluşturur. Ayrıca tüketicilerin karşılaştıkları sorunları çözmelerine yardımcı olacak bilgi ve destek sağlanır. Tüketicilerin güvenli alışveriş yapmaları, sağlıklı ürünler tüketmeleri ve haksız uygulamalardan korunmaları için önemli bir fırsattır.

Peki bizler tüketirken neye göre tüketiyoruz?

Bir yandan bitmek bilmeyen isteklerimiz, bir yandan ihtiyaçlarımız..

Alışveriş çılgınlığı, genellikle indirimler, kampanyalar veya özel günler gibi nedenlerle insanların yoğun bir şekilde alışveriş yapmaya yönlendirildiği zamanlarda ortaya çıkan durumdur. Bu durum, insanların kontrolsüzce ve genellikle ihtiyaçlarından fazla ürün satın almaya meyilli oldukları zamanlarda ortaya çıkar.

Özellikle indirim dönemlerinde, insanlar genellikle normalde satın almaktan kaçındıkları ürünleri bile alabilirler çünkü "fırsat" olduğunu düşünürler. Bu durumda alışveriş çılgınlığı, mantıklı alışveriş alışkanlıklarını geçici bir süreliğine devre dışı bırakabilir.

Bu durumda bazı insanlar satın aldıkları ürünleri gerçekten kullanmadan veya ihtiyaç duymadan alabilirler. Bazıları ise indirim ve kampanyaların cazibesine kapılarak normalde harcamayacakları paraları harcayabilirler.

Alışveriş çılgınlığı genellikle sonradan pişmanlık ve mali sıkıntılar gibi olumsuz sonuçlar doğurabilir. Bu nedenle, alışveriş yaparken dikkatli olmak, gerçekten ihtiyaç duyulan ürünleri satın almak ve bütçeye sadık kalmak önemlidir.

·       Bazen mutlu  olmak,  bazen beğenilmek için aldıklarımız...

·       Anda keyif almak mı? Sürekli mutlu olabilmek mi?

·       Tüketirken insanın önce kendisini kendisinden koruması gerekmez mi?

Başklarına kendini beğendirme isteğinden vazgeçebildiğinde insan gerçek ihtiyacını görmeye başlıyor.  Borç harçla çocuğa yapılan düğün. İkinci bir ev sahibi olmak için ek işte çalışmak..

İhtiyacı olmayanı ihtiyaç haline getirdiğinde ihtiyacı olanlardan uzaklaşır.. Maneviyat, sevgi, huzuru ıskalar..

Haberlerde duyarız.. Alışverişten kendini alamayan annenin çocuğunu arabada unuttuğunu...

Tüketim yapmak degil mesele.. Tüketimi yanlış yerde  yapmak. İhtiyaç fazlası harcama israfa neden olur..

Peki biz hangi kıyafetlerde, yiyeceklerde, yerlerde, hatta ilişkilerde fazla harcama yapıyoruz..

Fazladan sahip olduğumuz her şey bizim maneviyatımızdan götürüyor, bunu biliyor muyuz?

Üreten insan fayda verir, ihtiyaç karşılar, mutlu eder, mutlu olur.. Tüketim hırsı insanı çevresine hatta kendine bile yabancılaştırır... 

Çekici olan insanlar üreten insanlar...

Sahip olduklarının hayrını görmesi ihtiyaç fazlasına sahip olmamaktan geçtiğini öğrendiğinde ondan zengini yok..

Bu hafta yanlış inanışların değiştirerek ve doğru tüketim alışkanlıklarına yönelerek kendimizi mutsuz etmekten nasıl koruyabiliriz?

                                                                        
                                      &

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

Kim Kimdir Nedir?

İlişkilerde Ustalık Nedir?

Başarı Psikolojisi Nedir?

&

İnsanoğlu var olduğundan beri amacı hiç değişmemiştir.

Mutlu olmak, başarı olmak ve iyi ilişkiler kurmak…

  Deneyimsel Tasarım Öğretisi seminerlerinden;

Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve Başarı Psikolojisi” sinde paylaşılan bilgiler,  kişiyi dününe göre daha mutlu ve başarılı yapar.  Seminer konuları; tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.


"Milyarlarca insan içinde bir kişinin ne önemi olabilir ki? Bunun cevabını o bir kişiye sorun..." 

Yahya Hamurcu

Yorumlar

  1. "Çekici olan insan üreten insandır."
    Kaleminize saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketimi çok güzel anlatmışsınız ,elinize emeğinize sağlık.

      Sil
  2. Aslında mutluluğun gerçek tanımını bilmek ne kadar da önemliymiş. Mutlu olmak için tüketmek bizim kendimize oluşturduğumuz illüzyondan başka bir şey değilmiş...

    YanıtlaSil
  3. Önce kendimizi tüketimden korumalıyız…

    YanıtlaSil
  4. Kaleminize sağlık ...tüketmek maneviyatimizdan götürüyor..n de doğru nede güzel ifade edilmiş.

    YanıtlaSil
  5. İhtiyacı olmayanı ihtiyaç haline getirdiğinde ihtiyacı olanlardan uzaklaşır..
    Bu bakış açısıyla hiç düşünmemiştim .. çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Tüketime bakış açını değiştirdi bu yazı farklı bir yerden görmemi sağladığınız için tesekkürler

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir konuya değinmişsiniz, emeğinize sağlık, hepimizin bilmesi gereken dikkat etmesi gereken detayları paylaştığınız için teşekkürler 👏

    YanıtlaSil
  8. Bazen mutlu olmak, bazen beğenilmek için aldıklarımız... Anda keyif almak mı? Sürekli mutlu olabilmek mi?
    Günümüzde anĺık keyifleri mutluluk zannettik.
    Tesekkurler

    YanıtlaSil
  9. Tüketirken tükeniyoruz galiba

    YanıtlaSil
  10. Tükettikçe bağımlılığı arttı özgürleştiğini zanneden insanın... Kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Ülke olarak biran önce üretimimizi arttırmalıyız... teşekkürler bilgiler için...

    YanıtlaSil
  12. insanlar arasında, can sıkıntısında ne yapılabilir listesinde alışveriş etmek, üst sıralarda yer alıyor. anahtar kelime bu, keyifsizliği yönetememek. bunu becerebilenler de yazdığınız gibi üretimden haz alabilenler...

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir yazı ellerinize sağlık çok beğendim.

    YanıtlaSil
  14. SALE dünyanın en büyük yalanı...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder